Zmiany na Facebooku i ich wpływ na działania marketingowe

 

Ostatnie zmiany na Facebooku, przedstawione podczas konferencji f8 wywołały duże zamieszanie wśród branży. Nie tylko ze fakt wprowadzenia tzn. „Wehikułu czasu” („Timeline”), ale także zmianach związanych z algorytmem Edgerank, które rzucają nowe światło na sposób komunikacji na Facebooku. Czy zabawa zaczyna się na nowo?

Na pewno jest wiele do nauczenia się. Twórcy Facebooka zwrócili uwagę na fakt, iż liczba „lubię to” odgrywała kluczową rolę w działaniach marketingowych, a treści przekazywane przez administratorów Fan Page’y były często mało wartościowe. Nie takie było początkowe zamierzenie portalu, który nastawiony jest przecież na społeczności i dialog.

Jakich zmian możemy się spodziewać?

„Lubię to”

„Timeline” nie będzie więcej pokazywał informacji o tym, iż dana osoba polubiła Fan Page. Komunikat o tym będzie widoczny tylko na bocznym pasku, tzw. „Tickerze”. Ukazywać on będzie wszelkie aktywności znajomych w czasie rzeczywistym.  Możemy  więc zapomnieć o efekcie „kuli śnieżnej” napędzającej w naturalny sposób licznik fanów.

Dodatkowo Facebook umożliwi Fanom komentowanie na Fan Page’ach bez konieczności “Lubienia” ich!

Warto tutaj wspomnieć o raporcie, z którego jasno wynika, że aż 40% fanów danej strony przestaje nimi być po zakończeniu akcji konkursowej, rozgrywającej się na Fan Page’u.

Biorąc pod uwagę, że większość marketingowców uważała liczbę fanów za miernik sukcesu danego Fan Page’a, wielkość zaangażowania użytkowników będzie odgrywała w tym momencie kluczową rolę.


Jakość komunikacji

Marketerzy będą musieli bardziej głowić się nad komunikatami, które – aby były zauważone przez użytkowników – będą musiały mieć bardzo dużą wartość. Infantylne treści, krótkie komunikaty, które nie będą zawierać materiałów multimedialnych, będą miały mniejsze szanse w pokazaniu się na samej górze Tablicy użytkownika (w tzw. „Top Stories”). Zrzucone będą  niżej, co spowoduje mniejszą ich widoczność.

Wszystko zależne będzie od kreatywności marketerów, jakości komunikacji oraz sposobach angażowania fanów.

Jeśli chodzi o Edgerank – będzie on tylko funkcjonował w „Tickerze”. Algorytm ten nie będzie wpływał na komunikaty pojawiające się na Tablicach.

Aplikacje

Na konferencji f8 przedstawiono  nową wersję “Open graph”. Istotne zmiany nastąpią w zezwoleniach aplikacji do danych użytkownika, które będą o wiele prostsze, ograniczone do jednego kroku, w którym dokładnie przedstawiony zostanie sposób publikacji treści przez daną aplikację w „Timeline”.

Dodatkowo informacje o aplikacjach, w których wziął udział dany użytkownik będą pojawiały się w „Linii czasu” w postaci boxów. Zwykłe komunikaty dotyczące używania danej aplikacji przez użytkownika będą zastąpione czasownikami (ogląda, słucha, biega itd.) co zdecydowanie zbliży użytkownika do danych marek poprzez wyrażenie doświadczalnego stosunku.

Informacje o używaniu danej aplikacji nie będą pojawiać się na Tablicy, a w „Tickerze”.

Zostaną także wprowadzone cztery kategorie aplikacji: Komunikacja, Gry, Media oraz Styl życia.

Dużą nowością dotyczącą aplikacji będzie możliwość korzystania z nich także na smartfonach, co zdecydowanie otworzy nowe możliwości promocji.

 

Redakcja OX Press
Up Next

Powiązane Posty


Notice: Korzystanie z get_currentuserinfo uznawane jest za przestarzałe od wersji 4.5.0! Zamiast tego użyj wp_get_current_user(). in /home/oxpress/domains/oxpress.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 3831

There are no comments yet