Zadaj pytanie i zaangażuj fanów na Facebooku

Istnieje wiele zasad, które mogą pomóc w skutecznym angażowaniu fanów na Fan page’u, a jedną z nich jest zadawanie pytań. Można to robić przede wszystkim na dwa sposoby – zawierać zdania pytające w postach oraz korzystać z sond udostępnionych przez serwis Facebook. Oczywiście bardziej wartościowe są pytania szablonowe, gdyż można w nich zawrzeć preferowane odpowiedzi  – użytkownicy o wiele łatwiej mogą się przez to podzielić swoim zdaniem. Do prostoty przekazu można również dołączyć wirusowość tej funkcji. Wszystkie odpowiedzi wyświetlają się na Tablicy Fan page’a oraz na tablicach użytkowników. Jeśli zdecydujemy się na stworzenie pytań zamieszczanych na tablicy Fan page’a naszej marki, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Wyważona częstotliwość publikacji

Im częściej będziemy publikować posty w formie pytań, tym bardziej użytkownicy się nimi znudzą. Nie będą ich cieszyć proste odpowiedzi, a same pytania nie będą dla nich przydatne. Z drugiej strony, jeśli będziemy nasze pytania publikować zbyt rzadko nie będą one generować dyskusji pomiędzy fanami – a na nich nam najbardziej zależy.

Satysfakcjonujący wybór

W trakcie tworzenia pytań warto zawęzić pole odpowiedzi. Dzięki narzuconemu wyborowi, fani mogą się zaangażować bardzo małym kosztem – przy pojedynczym kliknięciu lub wpisaniu w komentarzu jednego wyrazu. Takie sformułowanie pytania, by im to udostępnić, z pewnością w większym stopniu przyciągnie ich uwagę i zachęci do przesłania pytania znajomym

Pytania o markę

Aby nasza marka była bardziej rozpoznawalna i identyfikowana z Fan page’em należy pytanie formułować tak, by znalazła się w nich nazwa produktu czy samej firmy. Interakcje będą o wiele częstsze, jeśli będziemy w naszym pytaniu linkować do źródła, w którym fani mogą znaleźć możliwe uzasadnienia odpowiedzi. Jeśli pytamy o to, który z produktów nasze marki jest najbardziej funkcjonalny, powinniśmy zatem udostępnić np. link do witryny firmowej z katalogiem produktów.

Interakcyjność

Aby fani nie poczuli się zniechęceni, powinni wiedzieć, że szanujemy ich zdanie. Ustosunkowanie się do preferencji fanów może znacząco wpłynąć na wzrost ich poczucia identyfikacji z marką, a co za tym idzie – na lojalność wobec niej.

Różnorodność pytań

Aby zainteresować fanów, można poruszać różne tematy. Najbardziej skuteczne są pytania o osobiste odczucia fanów marki, odnoszące się do produktów i usług, pytania nawiązujące do tematyki niezwiązanej z marką (sport, codzienne życie, nowości, rozrywka) oraz pytania analizujące preferencje grup docelowych (np. w sposobie użytkowania produktów lub ich planach zakupowych). Tego typu angażujące posty mogą skutecznie pobudzić konwersacje, bardzo często przekładające się na wzrost zainteresowania marką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *