Facebook Places w kampanii marketingowej

Aplikacja Facebook Places jest już oficjalnie dostępna w Polsce. Mogą z niej korzystać użytkownicy iPhone’a, Blackberry, Android, HP webOS lub Windows Phone 7.

Facebook Places to kolejna usługa udostępniona przez społecznościowego giganta ostatnich miesięcy. Nie jest to innowacyjny produkt, ponieważ podobne usługi geolokalizacyjne oferowały już wcześniej takie serwisy jak Gowalla, Foursquare (wraz z niedawno otwartym Foursquare for Business), Google Latitude,  polska Popla czy Loker (koncepcja przypominająca bardziej Facebook Deals). Biorąc jednak pod uwagę zasięg Facebooka oraz liczbę użytkowników możemy przypuszczać, że nie są one dla niego konkurencyjne. Dodatkowo nastawiają się bardziej na pozyskanie indywidualnych użytkowników. Facebook Places stara się dotrzeć do lokalnych przedsiębiorców, którzy dzięki aplikacji mogą promować swoją firmę.

Po dodaniu lokalizacji własnego przedsiębiorstwa w Facebook Places – uzupełnieniu informacji adresowych, opisu oraz współrzędnych geograficznych, nasza firma będzie widoczna przez osoby korzystające z tej aplikacji na swoim telefonie. Jeśli więc będą w pobliżu będą mogły z łatwością skorzystać z naszej oferty. Możemy dodatkowo zachęcić je jeszcze dodatkowymi rabatami po „zameldowaniu się” u nas. Jak firma może na tym skorzystać? Po kliknięciu „check-in” informacja o  miejscu pobytu użytkownika pojawia się na tablicy wszystkich jego znajomych. To dodatkowo wzmaga charakter wirusowy Facebook Places. Informacja o naszej firmie rozprzestrzenia się bez ingerencji z naszej strony.

Ciekawym elementem może być również „meldowanie się” w pracy naszych pracowników. Może być to elementem ciekawej kampanii wizerunkowej, a dodatkowo pomagać w skutecznym zarządzaniu zespołem. Zbieranie krótkich „buzz’ów” o naszej firmie uaktywnia potencjał marketingu szeptanego.

Facebook Places może być wykorzystany przez firmy z różnych branż. Właściciele hoteli mogą na przykład informować o wolnych pokojach właśnie dzięki usłudze geolokalizacyjnej. Zagwarantuje im to precyzyjne dotarcie do konkretnych osób.

Ciekawą kampanią wykorzystującą Facebook Places jest akcja promująca Wielką Brytanię oraz konkretne 50 miejsc związanych z tym krajem. Na stronie Love UK, możemy zobaczyć ile osób odwiedziło dane miejsce, meldując się w nim poprzez swoje telefony komórkowe.

Marka GAP zaś postanowiła zachęcić do odwiedzenia jej sklepu poprzez stworzenie eventu, na którym rozdawane były darmowe pary jeansów. Jak widać na poniższym screenie zainteresowanie akcją było ogromne. Ponad 28 tysięcy użytkowników zadeklarowało udział w wydarzeniu.

Gap w kampanii FB Places

Nie podlega wątpliwości, że media społecznościowe są bardzo opiniotwórcze. Nieodpowiednia obsługa w sklepie czy też niesmaczne jedzenie w restauracji może spotkać się z falą negatywnych komentarzy w sieci. Facebook Places daje możliwość dodawania opinii
o konkretnym miejscu wprost na nasze strony. Może mieć to nieoczekiwane skutki dla naszej firm jednak odpowiednie wykorzystanie tego typu informacji otwiera przed nami szansę na polepszenie wizerunku oraz pozyskanie dodatkowych klientów.

To jak wykorzystamy Facebook Places zależy tylko od naszego pomysłu. Możemy stworzyć event, którego uczestnicy meldujący się  u nas otrzymają dodatkowe gadgety, czy też zachęcić do odwiedzenia, dzięki informacji o dodatkowym rabacie. Informacje o promocji w naszej firmie z pewnością zostaną przekazane dalej.

Kreatywność w Social Media zawsze spotyka się z dużym zainteresowaniem i zaciekawieniem, dlatego warto stawiać na innowacyjne pomysły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *