Wpływ wideo marketingu na SEO

W Internecie pojawia się tysiące nowych filmów dziennie. Facebook w tym samym czasie posiada miliony użytkowników.  Dla firm oczywiste jest, że zarówno You Tube jak i Facebook są świetnymi marketingowymi narzędziami, które wzbogacają przekaz promocyjny, zapewniając dostęp do informacji, zwiększając SEO i pozycję w wyszukiwarkach.

 

Które narzędzie może w większym stopniu wpłynąć na SEO?

Najważniejszym pytaniem, które należy sobie zadać przy wykorzystaniu tych narzędzi brzmi: „które z nich – Facebook czy You Tube – mają największe szanse na zwiększenie SEO?”. Korzystne jest linkowanie do treści publikowanych w You Tube na markowym Fan page’u, ale czy jest tak ze względu na prostotę rozpowszechniania treści, wirusowość materiałów multimedialnych, czy ze względu na to, że Facebook ma większy wpływ na SEO? Jednym ze sposobów podejścia do tego tematu jest porównanie elementów każdego z tych narzędzi.

 

Korzyści filmów You Tube dla SEO

 

  1. Użytkownicy częściej szukają treści wideo na You Tube niż w serwisie Facebook
  2. Dzięki temu filmy w You Tube mogą mieć o wiele większą ilość wyświetleń
  3. Łatwo jest dzielić się filmami z You Tube w innych mediach społecznościowych (takich jak Facebook), które tworzą o wiele większą ilość linków do treści marki (potencjał viral). Filmami z Facebooka można się dzielić tylko na Faceboku (lub w innych mediach społecznościowych, ale już nie na YT)
  4. Specjalna aplikacja Facebooka pozwala fanom oglądać filmy na You Tube bezpośrednio z Fan page’a
  5. Kiedy pojawi się nowe wideo, You Tube powiadamia o tym fakcie wszystkich subskrybujących
  6. Łatwe jest dodawanie zewnętrznych linków do You Tube’a, które przyciągają uwagę fanów w stronę markowych stron
  7. Dzięki modyfikacjom geolokalizacji i słów kluczowych można pozytywnie wpłynąć na ranking pozycji w wyszukiwarce

 

 Korzyści filmów Facebooka dla SEO

  1. Wideo na Facebooku może być tagowane, więc z pewnością może wyświetlić się konkretnym osobom na tablicy (dotyczy to również linków do wideo You Tube dodawanych w Facebooku)
  2.  Filmy na Facebooku mogą w szybszy sposób stać się wirusowe ze względu na możliwość kliknięcia “Lubię to” i podzielenia się treścią na stronach
  3. Filmy Facebooka mogą być zaimplementowane na stronach firmowych i na blogach

Dla tego porównania ważne jest by przyjąć – użytkownicy chcą znaleźć treść szukając wideo lub wideo związanego z danym hasłem, a nie samymi słowa kluczowymi.

Jeśli wykorzystanie filmów jest tylko jednym elementem w strategii marketingu Social Media, wydaje się, że You Tube jest lepszym niż Facebook wyborem dla tego typu działań. Większość strategii uwzględnia jednak ciekawy rodzaj współpracy, który rozwinął się między tymi dwoma narzędziami i w najbliższym czasie prawdopodobnie ta współpraca będzie się wciąż rozwijać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *