Tydzień nowości w social media

W oczekiwaniu na Facebook Marketing Conference i wprowadzenie Timeline dla marek, postanowiliśmy przyjrzeć się temu, co ważnego z punktu widzenia działań marketingowych i biznesowych wydarzyło się w ostatnich dniach w innych mediach społecznościowych.

Społecznościowe wyszukiwanie również w Bingu

Po tym, jak Google wprowadził swoje Search, plus Your World, czyli spersonalizowane wyniki wyszukiwania, jego główny rywal, Bing (wyprzedził niedawno Yahoo! Search i w USA ma ponad 15% udziału w rynku wyszukiwarek) postanowił nie być gorszy i zaprezentował ciekawą funkcję „Linked Pages”, która umożliwia połączenie wyników wyszukiwania ze swoim kontem na Facebooku lub z kontami osób z listy naszych znajomych. Na czym to dokładnie polega?

Jeśli użytkownik Facebooka zezwoli na łączenie jego profilu z konkretnymi stronami (można to zrobić tutaj), jego znajomi mogą w bardzo łatwy sposób dodać link do jego profilu obok dowolnych stron internetowych, a informacja o tym będzie widoczna w naszym Timeline na Facebooku.  Ma to swoje zalety, możemy bowiem dodać link do swojego konta obok strony firmowej, bloga, stron które nas interesują, haseł Wikipedii, z których czujemy się ekspertami, a także obok linków do swoich wizytówek w LinkedIn czy GoldenLine. Jeśli nie podoba nam się strona, z którą zostaliśmy połączeni, możemy w łatwy sposób usunąć link do swojego konta.

Czy funkcję tę wprowadzi również Google? Czy jest w ogóle potrzebna i stanie się popularna? O tym przekonamy się w najbliższych miesiącach. Wizualizacja w filmie poniżej.

[youtube]O6EKE_9sg8s[/youtube]

Twitter testuje autotłumacza

Ponieważ Twitter staje się coraz bardziej popularny na całym świecie (patrz tabela poniżej, prezentująca liczbę użytkowników z podziałem na kraje) i wprowadza kolejne wersje językowe (polska działa od 20 grudnia 2011 roku), właściciele mikrobloga postanowili pójść krok dalej i uruchomili testową funkcję tłumaczenia tweedów, dzięki translatorowi Binga.

Na razie możliwość przetłumaczenia tweeta na swój język ojczysty widzi mały procent użytkowników, nie wiadomo jeszcze, kiedy taką możliwość dostaną wszyscy. Jeśli to już nastąpi, ucieszą się z pewnością globalne marki, które uzyskają dzięki temu możliwość zwiększenia zasięgu swojej komunikacji marketingowej na cały świat. Na chwilę obecną Twitter dostępny jest w 23 wersjach językowych. Bing Translator obsługuje 38 języków, w tym polski.

Google chce być jak Foursquare

Gigant z Mountain View chce być jeszcze bardziej społecznościowy. Po uruchomieniu i rozwijaniu platformy Google Plus, przyszedł czas na geolokalizację. W zeszłym tygodniu uaktualniona została usługa Google Maps dla systemu Android, a nowa wersja została wyposażona także w funkcję Latitude Leaderboard.

Google Latitude jest usługą pozwalającą na określanie własnej pozycji i meldowanie się w miejscach dzięki urządzeniom mobilnym. Nowa funkcja Leaderboard pozwoli na zdobywanie punktów, tak jak ma to miejsce w przypadku Foursquare. W przeciwieństwie jednak do najpopularniejszego serwisu geolokalizacyjnego, w Google Latitude nie zostaniemy burmistrzem, użytkownicy którzy najczęściej będą meldować się w miejscach otrzymają za to wirtualną koronę. Chociaż Google oficjalnie nie ogłosił, że chce konkurować z Foursquare, można się spodziewać, że również na tym polu chciałby urwać dla siebie kawałek tortu.

W obecnej chwili usługa jest dostępna tylko dla wybranych osób. Google nie podał informacji, kiedy z nowej funkcji będą mogli skorzystać wszyscy.

Nowy wygląd grup na Facebooku

W ostatnim tygodniu Facebook wprowadził subtelne zmiany w wyglądzie grup, zastępując grupowe zdjęcie, awatarami członków danej grupy według ich ostatniej aktywności. Dzięki temu w łatwy sposób można podejrzeć „Oś czasu” danej osoby, aby dowiedzieć się o niej czegoś więcej i napisać wiadomość prywatną. Zmiana ma skłonić członków grup do większej aktywności w dyskusjach. Dużo wygodniej w nowym układzie znaleźć można także informacje na temat statystyk grupy, wydarzeń, zdjęć i dokumentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *