TOP 5 wydarzeń tygodnia w social media

Do wszystkich czytelników OX Press! Rozpoczynamy nowy cykl na naszym blogu w którym co tydzień publikować będziemy krótkie tygodniowe podsumowania ze świata mediów społecznościowych. Jeśli więc przez ostatni tydzień nie mieliście czasu śledzić tego, co dzieje się w Social Media – zaglądajcie na OX Press!

Zaczynamy!

5.

300 mln mobilnych użytkowników Facebooka

Serwis Zuckerberga przekroczył barierę 300 milionów użytkowników na urządzeniach mobilnych.
Co ciekawe według danych Enders Analysis liczba facebookowiczów, korzystających w serwisu w inny sposób niż za pomocą komputera stacjonarnego przekracza już 220 mln w skali tygodnia!
Warto wspomnieć, że to więcej niż całkowita liczba użytkowników Twittera, czy LinkedIn.

Mobilni użytkownicy Facebooka najczęściej korzystają z urządzeń z systemami operacyjnymi iOS i Android.

4.

GoldenLine w Grupie Agora

Agora S.A. właściciel między innymi portali Gazeta.pl, polygamia.pl i radia internetowego tuba.fm została mniejszościowym udziałowcem spółki Goldenline.pl, właściciela największego polskiego serwisu społecznościowego dla profesjonalistów.

Agora stała się posiadaczem 36% udziałów spółki, których łączna cena wyniosła 11 520 000 złotych, co sprawia że aktualna wycena GoldenLine wynosi ok. 36 mln złotych.

3.

1,1 mln Polaków w Google Plus

Jak podał serwis ComScore liczba polskich użytkowników Google+ przekroczyła w listopadzie 1,1 mln.
Najnowsze dziecko Google’a ma już na całym świecie 67 mln użytkowników i zajmuje 4 miejsce na liście najpopularniejszych serwisów społecznościowych (niedawno wyprzedziła MySpace).

Polska z liczbą 1,1 mln userów zajmuje 13. miejsce na świecie.

2.

Nominacje do Shorty Awards

Poznaliśmy nominowanych do czwartej edycji Shorty Awards, czyli nagród dla najwybitniejszych użytkowników Twittera i innych mediów społecznościowych. W tym roku internauci wybiorą najlepszych w 57 kategoriach, między innymi Celebryta, Gwiazda YouTube’a, czy Aktywista. Nagrodami specjalnymi są Miejsce i Major Roku Foursquare’a oraz Mikroblog roku Tumblr i Zdjęcie roku.
Z polskich celebrytów, do „Oscarów Twittera” nominowana jest między innymi Doda.

1.

WOŚP w social media

Zakończony wczoraj XX Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy był pierwszym, w którym do promocji na tak dużą skalę wykorzystano serwisy społecznościowe. Powstała między innymi strona e-serce.wosp.org.pl, gdzie każdy mógł przekazać WOŚP określoną kwotę i zaświecić dzięki temu swój wzór na wirtualnym sercu. Organizatorem zabawy był serwis z mikropłatnościami YetiPay.pl.

Portal allegro stworzył ciekawą aplikację, w której możemy wspólnie z ekipą pracowników serwisu zagrać hymn Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na biurowych instrumentach.

[youtube]7lQkFj4vjw4[/youtube]

Na Fan Page’u operatora telefonii komórkowej Play cały czas każdy może dodać serduszko do swojego zdjęcia profilowego. Jedno serce to złotówka, a jeśli uzbiera się ich sto tysięcy, Play przekaże całą kasę Fundacji Jurka Owsiaka. Na razie zebrana kwota nie przekracza jednak 53 tysięcy złotych.

Do oficjalnej grupy WOŚP na NK.pl, która wspiera akcję już po raz czwarty, dołączyło ponad 200 tysięcy osób, którzy mogą wysyłać swoim znajomym kolorowe serduszka o wartości od 1 do 50 zł.

“Internetowy Ambasador WOŚP”, to z kolei akcja informacyjna Brand 24, która ma na celu uświadomić internautów jak wielki wpływ na otaczającą rzeczywistość mają dzięki mediom społecznosciowym. Na stronie ambasadorem.pl na bieżąco można śledzić co pisze się o WOŚP między innymi na Facebooku, Twitterze czy forach internetowych. Do dzisiaj pojawiło się już prawie 38 tysięcy publikacji na temat Orkiestry.

Nie obeszło się jednak i tym razem bez zgrzytów. Pojawiło się kilka farm fanów, stron których moderatorzy mieli rzekomo przekazać ogromną ilość pieniędzy na cele charytatywne jeżeli uzbierają 100-200 tysięcy fanów. Niestety świadomość polskich użytkowników Facebooka jest wciąż na tyle niska, że wielu z nich dało się na to nabrać.

Jedna odpowiedź do “TOP 5 wydarzeń tygodnia w social media”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *