Strategia w marketingu online

W branży B2B społeczności mają bardzo dużą siłę oddziaływania na sprzedaż. Stworzenie skutecznego planu online marketingu może nie tylko więc pomóc w stworzeniu ciągłości wizerunku, ale i zwiększyć szanse na skuteczność sprzedażową. Czego warto unikać tworząc taki plan?

Swój punkt widzenia

Planowanie działań musi uwzględniać efekty, jednak powinno też w równym stopniu planować te efekty. Prowadzenie promocji w obrębie różnych sfer i nastawienie się na jakikolwiek sukces w którejś z nich nie przyniesie zysku, szczególnie w mediach społecznościowych. Przed stworzeniem strategii należy sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

  • Jaki jest cel kampanii?
  • Do kogo kierujemy swoje komunikaty?
  • Czym interesują się członkowie grupy docelowej?
  • Jak powinien wyglądać plan osiągnięcia celu?
  • Jakich rezultatów możemy się spodziewać?
  • Co zrobić, aby te rezultaty były rzeczywistością?

 

Brak optymalizacji profilu

Zawartość serwisów społecznościowych pomimo reakcyjności użytkowników rządzi się takimi samymi prawami, jak inna zawartość Internetu. Właśnie dlatego warto zadbać o działania SEO, które pomogą w skuteczności i sprawią, że będziemy widoczni w sieci. Posiadając profil firmowy w Social Media należy więc zadbać między innymi o określenie, według których słów kluczowych społeczności wyszukują profil. Wśród nich trzeba znaleźć te, które będą wpierać nasz cel kampanii, a więc które będą dostosowane do potrzeb grup docelowych.

  • Najważniejsze pytania, jakie strategia musi sobie więc zadać to:
  • Czy profil firmy optymalizują odpowiednie słowa kluczowe?
  • Czy wszystkie profile w różnych serwisach odsyłają do tego samego adresu URL?
  • Czy dane kontaktowe i www są łatwo dostępne i wyraźne?

 

Unikanie reakcji na negatywne odpowiedzi

Nierealne jest założenie, że firma nigdy nie spotka się z negatywnymi komentarzami. Internet jest przecież narzędziem, dzięki któremu użytkownicy mogą wymieniać się opiniami i wrażeniami. Nie możemy z pewnością kontrolować wypowiedzi na temat naszej marki, ale możemy w odpowiedni sposób na nie reagować (jedną z form kontroli może być zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, o czym napiszemy już niedługo!). Aby marka była odbierana w odpowiedni sposób musimy więc zadbać o to, aby fani naszej marki widzieli nasze zaangażowanie. Tak szybka, jak to tylko możliwe odpowiedź może nie tylko dać satysfakcję fanowi, ale i również zapobiec potencjalnej sytuacji kryzysowej. Nie należy też zapominać o zadowolonych fanach – budowanie ciągłych relacji z nimi sprawi, że wizerunek marki będzie pozytywny.

 

Brak pomiaru skuteczności kampanii

Budżet przeznaczony na kampanię Social Media nie powinien ograniczać się tylko do działań promocyjnych. Powinien również uwzględniać pomiar skuteczności kampanii – nie tylko dla potwierdzenia zasadności planu marketingowego, ale i dla skuteczności przyszłych strategii. Na rynku istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi – jednym z nich jest Google Analitycs. Które z parametrów należy sprawdzić?

  • Liczba konwersji, które przyniosła kampania Social Media
  • Które serwisy społecznościowe w najkorzystniejszy sposób współgrają z grupami docelowymi?
  • Które tematy wzbudzają największe zainteresowanie?
  • Jaki jest poziom zaangażowania i zainteresowania firmą wśród potencjalnych klientów?
  • Jaka jest liczba subskrybentów, pytających, leadów (kontaktów) i klientów?
  • Jaka jest długość cyklu sprzedażowego?
  • Jakie są przychody z umów i zleceń?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *