SEMcamp 12 – relacja

W czwartek, 7 marca odbyła się 12 już edycja spotkań profesjonalistów branży SEM – SEMcamp. Konferencja na Uczelni Łazarskiego w Warszawie zgromadziła ok. 250 – 300 osobową publiczność. Wśród prelegentów znaleźli się również przedstawiciele agencji OX Media, którzy opowiedzieli o tym, jak stworzenie strategii contentowej oraz media społecznościowe mogą pomóc w realizacji celów SEO.

Organizator spotkania, autor bloga www.ittechnology.us  Mariusz Gąsiewski opowiedział o nowości ostatnich miesięcy – kampaniach rozszerzonych Google AdWords. Zwrócił on uwagę na nowe funkcje – reklamy na urządzenia mobilne, czy wykorzystywanie rozszerzeń kampanii AdWords. Maciej Lewiński opowiedział z kolei o możliwościach wykorzystania Google Analytics przy optymalizacji kampanii reklamowych AdWords. Pokazał między innymi, jakie dane należy brać pod uwagę, aby dowiedzieć się, które elementy naszych reklam działają najlepiej, a które słabiej.

Wystąpienie naszych reprezentantów – Grzegorza Byszewskiego i Dariusza Szpaka skupione było na temacie łączenia działań SEO i social media. Pokazali oni dlaczego atrakcyjna treść i jej skuteczna dystrybucja są kluczem zarówno jeśli chodzi o skuteczne SEO, jak i marketing w mediach społecznościowych. Omówione zostało kilka ostatnich lat branży social media marketingu oraz tego jak zmieniało się podejście klientów do tego tematu. Prelegenci opowiedzieli także o tym, jakie działania w mediach społecznościowych są najbardziej skuteczne i jak wykorzystać działania PR-owe do wzmocnienia komunikatu o swojej marce. Pokazane zostało case study, infografiki o obecności polskich miast w mediach społecznościowych, która pozwoliła zebrać sporą liczbę linków i wzmianek o agencji oraz zająć aż 7 stron w grudniowym Magazynie Brief.

 semcamp

Ostatnim wystąpieniem było show Cezarego Glijera, znanego w branży pod nickiem Cezzy. W specjalnym kapeluszu nawiązującym do White Hat SEO, opowiedział o tym, kto ponosi odpowiedzialność za skutki pozycjonowania oraz zawrócił uwagę na aspekty prawne umów o pozycjonowanie. Jego prezentacja dostępna jest pod adresem http://www.slideshare.net/cezzy/cezary-glijer-na-semcamp-12-kto-ponosi-odpowiedzialno-za-skutki-pozycjonowania.

Brawa dla organizatorów za przeprowadzenie kolejnej konferencji SEMcamp zakończonej sukcesem. Warto zwrócić uwagę, na fakt że cały dochód z wejściówek przekazany został w całości na konto Fundacji „Na ratunek”. Pieniądze zbierane były na pomoc Krzysia Matłacza, który cierpi na rzadką chorobę, zespół Ommena.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *