Przegląd wydarzeń w social media

Tydzień bez zmian na Facebooku, tygodniem straconym. Po wprowadzeniu Timeline dla marek i związanych z tym nowym możliwościom prezentacji firmy, przyszedł czas na ulepszenia dla zwykłych użytkowników. Zapraszamy do lektury najważniejszych zmian i informacji na temat mediów społecznościowych, które miały miejsce w ostatnim tygodniu.

Listy zainteresowań na Facebooku

Listy zainteresowań, to pomysł zaczerpnięty z list znanych z Twittera, czy kregów Google+ (podobną funkcję mają też tablice w serwisie Pinterest) umożliwiający uzyskanie dostępu do nowego kanału aktualności, w którym skupione są strony, znajomi i subskrybowane osoby związane z określonym tematem. Nowa funkcja zapewnić ma nam docieranie do bardziej interesujących treści, co zostało nieco zakłócone przez wprowadzenie w tamtym roku Tickera, który spowodował, że nie wszystkie wpisy naszych znajomych i lubianych stron wyświetlane były w głównym news feedzie.

Po utworzeniu list mamy możliwość zdecydować, czy mają być one widoczne tylko dla nas, dla naszych znajomych, czy też dla wszystkich użytkowników Facebooka.

Nowe możliwości promocji na Twitterze

Wprawdzie to na razie plotki, ale źródła blisko związane z Twitterem ujawniają, że jeszcze w tym roku zostaną wprowadzone nowe narzędzia dla Brand Page’y obecnych na Twitterze.

Oficjalne strony dla marek zostały wprowadzone w grudniu 2011 roku i są dostępne dla firm, które zobowiązały się przeznaczyć 25 tysięcy dolarów rocznie na reklamę w mikroblogu. Status strony oficjalnej nie daje jednak dużo więcej możliwości od zwykłego profilu, który założyć może każdy użytkownik za darmo (marki mają ten przywilej, że mogą np. umieszczać spersonalizowany nagłówek graficzny na stronie).

Nowe funkcje mają dać markom m.in. możliwość sprzedawania produktów, organizowania konkursów i loterii z poziomu stron firmowych na Twitterze (bez konieczności ograniczania się do 140 znakowych komunikatów). Jeśli zapowiadane zmiany nastąpią, z pewnością pozwoli to firmom zwiększyć monetyzację swoich działań na mikroblogu, a także zwiększyć zaangażowanie i lojalność swoich klientów obserwujących stronę.

Facebook Messenger dla Windows 7

Po trzech miesiącach testów Facebook oficjalnie uruchomił swój komunikator dedykowany systemowi Windows 7.
Oprócz czata z przyjaciółmi, aplikacja umożliwia otrzymywanie powiadomień pop-up o nowych wiadomościach, dodaniu nas do znajomych,  czy też wpisach w grupach. Wyświetlany jest też Ticker z ostatnią aktywnością naszych przyjaciół i lubianych stron.

Facebook testował swoje narzędzie od grudnia 2011 roku. W chwili obecnej przygotowywana jest wersja na system Mac, jednak firma z Palo Alto nie podała daty jej premiery . Już wcześniej pojawiły się aplikacje na iOS, Android i BlackBerry.

Komunikator jest do pobrania tutaj. Obecnie nie jest dostępna funkcja wideorozmowy i rozmów grupowych.

Pinterest generuje więcej ruchu niż Twitter

Opublikowany kilka dni temu raport Shareholic, narzędzia z którego korzysta ponad 200 tysięcy wydawców w Stanach Zjednoczonych (docierających w sumie do 270 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie), pokazuje coraz większe znaczenie serwisu Pinterest.com w generowaniu ruchu na stronach internetowych.

W lutym Pinterest wyprzedził Twittera i jego udział w odwiedzinach wynosi 1,05%, przy 0,82% mikrobloga. Może się to wydawać mało, jednak należy wziąć pod uwagę że z Pinteresta korzysta obecnie ok. 11,7 mln użytkowników, przy ponad 100 milionach na Twitterze. W styczniu według tego samego raportu Pinterest generował więcej ruchu niż Google+, YouTube i LinkedIn łącznie.

Liderem w napędzaniu ruchu jest oczywiście Google, a z serwisów społecznościowych – Facebook (6,38%). Powyższe dane powodują, że Pinterest jest coraz częściej brany pod uwagę przy tworzeniu strategii obecności marek w mediach społecznościowych , nie tylko w USA.

Zapraszamy do odwiedzenia strony OX Press na Pinterest.

Nowe API Facebooka

Programiści pracujący z Open Graph dostali nowe narzędzia umożliwiające budowę bardziej zaawansowanych i społecznościowych aplikacji na Facebooka. Dzięki nowemu API, developerzy mogą tworzyć aplikacje, umożliwiające użytkownikom oznaczanie swojej lokalizacji, tagowanie znajomych oraz dodawanie zdjęć i filmów, bezpośrednio z poziomu aplikacji (na podobnej zasadzie, jak teraz robimy to w Osi czasu).

W styczniu Facebook dodał ponad 60 nowych aplikacji, które możemy zaimplementować do swojej Osi czasu. Aplikacje miały dać nam większą możliwość pokazywania innym swoich pasji i aktywności. Teraz aplikacje zyskają nowe funkcję. Jeżeli korzystamy np. z aplikacji Snooth, która skupia pasjonatów wina, możemy podzielić się na Facebooku opinią o danym trunku. Dzięki nowym możliwościom, będziemy mogli dodać na tablicę także swoją lokalizację i zaznaczyć znajomych oraz umieścić zdjęcia.

Jest to kolejny krok Facebooka mający na celu zapewnienie użytkownikom łatwego dzielenia się swoimi historiami nie tylko z poziomu serwisu, ale też zewnętrznych serwisów z nim połączonych. Kolejnym zyskiem dla firm będzie zdobycie jeszcze większej liczby szczegółowych informacji o użytkownikach, które umożliwią lepsze targetowanie reklamodawcom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *