Przegląd tygodnia w social media

Pinterest trzeci w USA

Według badań przeprowadzonych przez Experian Hitwise, Pinterest był trzecim najczęściej odwiedzanym serwisem społecznościowym w Stanach Zjednoczonych w marcu (nie licząc YouTube) i przegrywa pod tym względem już tylko z Facebookiem i Twitterem. Według raportu w ostatnim miesiącu serwis został odwiedzony 104 miliony razy i wyprzedził między innymi LinkedIn (86 mln), czy Google+ (61 mln). Niezaprzeczalnym liderem wciąż pozostaje Facebook (7 miliardów odwiedzin), na drugim miejscu jest Twitter (182 mln). Według comScore, Pinterest miał 17,8 mln unikalnych użytkowników w samych Stanach Zjednoczonych w lutym tego roku, a średni czas spędzany w serwisie wyniósł 89 minut miesięcznie.

Pinterest wprowadził kilka dni temu opcję umożliwiającą wybór wyglądu okładek swoich tablic. Jest to kolejna zmiana w wyglądzie profili, po tym jak kilka tygodni temu zmienił się sposób prezentacji kont i poszczególnych tablic (z 9 małych obrazków do 1 dużego i 4 mniejszych). O tym jak zmienić okładki swoich tablic przeczytać możecie na oficjalnym blogu serwisu.

Przeczytaj również nasz poradnik „Pinterest nowym narzędziem marketingowym”.

Instagram na Androida…

Popularna aplikacja do robienia, edytowania i dzielenia się zdjęciami dostępna do tej pory jedynie na iPhona, ma już swoją wersję dedykowaną systemowi Android. Instagram, z którego korzysta ponad 30 milionów użytkowników pozwala na robienie zdjęć domyślnym lub doinstalowanym aparatem, modyfikowanie ich w prosty sposób za pomocą jednego z kilkunastu filtrów i ramek, a następnie umieszczenie ich w instaalbumie i udostępnieniu na Facebooku, Twitterze, Foursquare oraz Tumblerze. Od momentu debiutu aplikacji w Google Play (6 kwietnia), liczba pobrań waha się pomiędzy 5-10 milionów (Google nie podaje bardziej szczegółowych danych). Instagram na Androida jest do pobrania tutaj.

…i w rękach Facebooka

Najważniejsza wiadomość drugiego dnia świąt to zakup Instagrama przez Facebook za kwotę miliarda dolarów (płatnych w gotówce i akcjach). – Od lat pracujemy nad tworzeniem najlepszych możliwości dzielenia się zdjęciami przez naszych użytkowników. Teraz będziemy mogli robić to lepiej, z ludźmi z Instagrama – napisał w oświadczeniu Mark Zuckerberg. Przejęcie przez Facebooka (transakcja ma zostać sfinalizowana do końca obecnego kwartału), nie spowoduje prawdopodobnie wielkich zmian w Instagramie, który ma pozostać osobną aplikacją. Facebook zamierza korzystać z doświadczenia twórców aplikacji w celu ulepszenia swoich funkcjonalności dotyczących dodawania zdjęć z różnymi efektami i dzielenia się nimi na smartfonach.

YouTube 3D

Na oficjalnym blogu YouTube ogłoszono w czwartek, że testowana od września ubiegłego roku funkcja konwertowania filmów w rozdzielczości 1080p do jakości 3D, będzie teraz zautomatyzowana. Oczywiście użytkownicy będą mieli wybór, czy chcą oglądać wideo w formacie stereoskopowym (potrzebne do tego będą specjalne dwukolorowe okulary), czy w tradycyjnej.

[youtube]9jGvCdthQso[/youtube]

Redakcja OX Press
Up Next

Powiązane Posty


Notice: Korzystanie z get_currentuserinfo uznawane jest za przestarzałe od wersji 4.5.0! Zamiast tego użyj wp_get_current_user(). in /home/oxpress/domains/oxpress.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 3830

There are no comments yet