Wykorzystanie YouTube w promocji firmy

Internet daje obecnie ogromne możliwości w zakresie działań marketingowych. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu mediów społecznościowych może zadbać o promocję i kształtowanie pozytywnego wizerunku naszej firmy. Dzięki potencjałowi marketingu wideo oraz portalu YouTube jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów.


Już na wstępie należy zaznaczyć, że prowadzenie kanału firmowego na serwisie Youtube nie jest ani drogie ani zbyt skomplikowane. Jeżeli jednak ktoś nie czuje się na siłach, aby samodzielnie promować się z wykorzystaniem tego serwisu, zawsze można to zlecić specjalistom. Zrzeszający ogromną liczbę użytkowników serwis Youtube umożliwia zamieszczanie i oglądanie materiałów wideo, stanowiąc obecnie jedno z największych ich źródeł w Internecie. To z kolei stanowi bardzo duży potencjał dla nowoczesnego marketingu, w ramach którego coraz częściej zaczyna się dostrzegać ogromne zalety marketingu wideo. Na serwisie tym można promować zarówno konkretną markę, określone produkty bądź po prostu kształtować wizerunek naszej firmy.

Największą zaletą prowadzenia kanału firmowego na serwisie Youtube jest możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby odbiorców.

Youtube daje możliwość nawiązania i utrzymania bardziej ścisłych relacji z przedstawicielami otoczenia marketingowego naszej firmy – klientami, partnerami biznesowymi. Dzięki zamieszczonym materiałom wideo stajemy się bardziej transparentni w wirtualnym świecie.

Warto dodać, że jeżeli nasze materiały wideo będą wyjątkowo interesujące, w sieci może dokonać się ich samoistna replikacja na ogromną skalę. Internauci na forach czy swoich blogach będą umieszczać linki do naszych filmików. Taki zabieg stanowi główną siłę napędową w tzw. WOMM czyli marketingu wirusowym.

Dostępne na naszym kanale firmowym materiały wideo mogą być komentowane przez użytkowników serwisu. Mogą oni wyrażać pozytywne bądź negatywne opinie na ich temat. Serwis Youtube jest niezwykle przyjazny użytkownikom, pozwala na zakładanie różnych rodzajów kont – w zależności od potrzeb i profilu naszej działalności. Mamy również możliwość dodawania tagów i kategorii, co zdecydowanie ułatwia wyszukanie informacji. Do każdego filmu możemy również dodać napisy, co z kolei może zwiększyć siłę naszego przekazu. Ten opcjonalny dodatek do filmu może się doskonale sprawdzić, gdy na przykład chcemy jednocześnie dotrzeć do osób, które nie znają języka wykorzystywanego w samym filmiku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *