Jak to się robi na Pintereście? – case study

Pewnie czytaliście już o kampaniach i innych ciekawych akcjach marketingowych organizowanych w serwisie Pinterest. Która firma była tam pierwsza, tego nie wiadomo. Wiemy za to, która marka świetnie potrafi wykorzystać ten serwis do własnej promocji.

Współpracująca z izraelską agencją reklamową Smoyz, marka Kotex, postanowiła wykorzystać fakt, że w serwisie główną grupę stanowią kobiety (czyli jej potencjalne klientki) i zorganizowała akcję „Woman’s Inspiration Day”. Firma wytypowała 50 najbardziej wpływowych użytkowniczek Pinteresta i przeanalizowała co przypinają sobie na wirtualne tablice. Dzięki temu poznała ich zainteresowania i przygotowała dedykowane każdej z nich prezenty z dodatkiem produktów Kotex, które zostały dostarczone do ich domów.

Kampania okazała się sukcesem między innymi, dzięki temu że obdarowane użytkowniczki dzieliły się zdjęciami otrzymanych prezentów nie tylko na Pinterest, ale również na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Według danych agencji treści uczestniczek akcji odnotowały ponad 2 000 interakcji i prawie 700 tysięcy wyświetleń.

[youtube]UVCoM4ao2Tw[/youtube]

Pobierz poradnik „Pinterest nowym narzędziem marketingowym” (1,4 MB)

Dostępny także na Issuu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *