Pierwsze Brand Page’e w Google Plus i ich możliwości

Tak jak pisaliśmy niedawno, Google Plus udostępniło Brand Page’e. W branży marketingowej zawrzało, a pierwsze efekty zaciekawionych marek widać już dziś. Na początek przedstawiamy Wam strony rekomendowane przed samo Google na swoim blogu. Za jakiś czas przedstawimy Wam polskie nowinki – mamy nadzieję, że będą się one rozwijać dynamiczniej niż do tej pory.

Jak na razie niestety  Brand page’e opierają się w swojej idei na swoich Facebookowych odpowiednikach. Komunikacja na nich odbywa się w podobny sposób, jednak Google wprowadziło o wiele więcej możliwości wyrażenia swojego stosunku do danej marki. Obserwowanie marki i bycie w jej kręgach to najważniejsze z nich. Sam wygląd Brand Page’y pozwala jednak na o wiele bardziej przyjazną dyskusję – wizualnie większa ilość miejsca na same komentarze pozwala na rozwinięcie się dialogu. Jeśli chodzi o oprawę graficzną większość Brand page’y wykorzystuje jedyną fotograficzną przestrzeń – odpowiednik górnego panelu zdjęciowego na Facebooku. Jak jednak pokazują te przykłady – ideę tę w niezwykły sposób można rozwijać.

Fox News

Brand page’e marek, które nie udostępniają konsumentom produktów zmuszone są szukać wizualizacji swojej marki w wizerunkach jej pracowników. Oczywiście sprawdza się to idealnie w przypadku kanału telewizyjnego Fox News, który na swoim panelu udostępnił zdjęcia najważniejszych i najbardziej popularnych prezenterów. To właśnie ich oglądają miliony odbiorców i trafne ich dobranie waży na rozpoznawalności Brand Page’a.


 The Muppets i Angry Birds

Podobną jak w powyższym przypadku strategię przyjęły marki tworzące Brand Page’e The Muppets i Angry Birds. Postaci, które kojarzone są przez większość internautów mają ogromny, wirusowy potencjał. Właśnie dlatego warto obserwować jak ten strony będą się rozwijać. Jeśli Google+ udostępni jakąkolwiek formę ingerencji w konstrukcję Brand Page’a  – w formie dodawania tła czy elementów graficznych w innych częściach BP – właśnie na tych stronach będą one miały idealne zastosowanie.

Pepsi i Toyota USA

Brand page’e Pepsi i Toyoty pokazują jeszcze jedną zaletę pozornie nieistotnej funkcji – niezmienność okien w górnym panelu. Dzięki tej niezmienności można ułożyć zdjęcia w kolejności, która tworzy większą całość. W przypadku Fan page’y zabieg ten jest niemożliwy, gdyż zdjęcia same przestawiają się, utrudniając  tym samym ciągłość wizerunku.

Burberry

Absolutną rewelacją jest panel górny na Brand page’u Burberry. Na panelu tym bowiem nie zamieszczono zdjęć, ale animacje. Dzięki temu, możliwe jest obserwowanie prezentowanego produktu (Burberry zajmuje się branżą odzieżową) i padającego śniegu – z jego dosłownym ruchem. Ostatecznym ideałem byłoby, gdyby okienka można było ustawić w kwadracie, sugerując kształt okna (wykorzystując naturalną przerwę między nimi). Zanim do tego dojdzie zapewne minie trochę czasu, jednak takie wykorzystanie pokazuje nam już przedsmak możliwości, jakie da Google+ w przyszłości.

Zapraszamy jednocześnie do dołączenia do profilu OX Media w Google Plus !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *