Nowe funkcje stron na Facebooku

Do tej pory Facebook wprowadzał zmiany, które najczęściej nie cieszyły się uznaniem zwykłych użytkowników i moderatorów stron firmowych. Wystarczy przypomnieć sobie chociażby dodanie Tickera, zmiany w statystykach, kolejne modyfikacje EdgeRanku, przez które mamy coraz mniejszą kontrolę nad tym, czyje wpisy widzimy na swojej tablicy, czy też wprowadzenie Osi czasu, która była najszerzej komentowana i krytykowana. Firma z Menlo Park nie przestaje nas jednak zaskakiwać i wprowadziła 3 istotne z punktu widzenia marketingu prowadzonego w tym serwisie zmiany, które spotkały się z pozytywnym odbiorem wśród osób prowadzących kampanie.

Administratorzy z różnymi uprawnieniami

Od dzisiaj mamy możliwość przypisania różnych poziomów uprawnień poszczególnym administratorom stron, w zależności od potrzeb i wykonywanych przez nich zadań. Podział ról wygląda następująco: Menedżer, Twórca treści, Moderator, Reklamodawca i Analityk statystyk. Poszczególne uprawnienia każdego z nich przedstawia poniższa tabela:

Trzeba pamiętać, że tylko menedżerowie mogą zmieniać uprawnienia poszczególnych administratorów.

Planowanie publikacji

Do tej pory planując wpisy na późne godziny wieczorne lub w dni wolne od pracy, moderatorzy mieli dwie możliwości: albo samemu dodawać posty zakłócając sobie tym samym czas wolny, albo korzystać z zewnętrznych narzędzi, takich jak HootSuite, czy Napoleon. Wadą drugiego rozwiązania było to, że posty dodawane przez te aplikacje były odpowiednio oznaczone, a jak pokazało badanie HubSpot tego typu wpisy były „lubiane”  i klikane odpowiednio 67 i 60% rzadziej. Nowa funkcja Facebooka sprawia, że post wygląda tak, jakby był dodany ręcznie i wygląda na to, że statystyki dla takich wpisów nie powinny się różnic od tych dodawanych w czasie rzeczywistym. Trzeba jednak pamiętać, że umieszczenie treści, to tylko początek. Nikt za nas nie będzie prowadził dyskusji z fanami, animował ich i odpowiadał na nurtujące kwestie, co jest szalenie istotną kwestią – media społecznościowe polegają w końcu na dialogu.

Istotna informacja: wiadomości mogą być planowane z wyprzedzeniem aż na pół roku! (nie radzimy jednak planować wpisów, z aż takim wyprzedzeniem). Godzinę można ustalać z dokładnością do 10 minut.

Promowane posty

Wspomniane wcześniej zmiany w EdgeRanku spowodowały, że posty marek docierają średnio tylko do 16% naszych fanów. Jednym ze sposobów na lepsze dotarcie do odbiorców jest skorzystanie z wprowadzonej właśnie przez Facebooka opcji promowanych postów. Funkcja jest dostępna dla stron, które mają minimum 400 fanów i umożliwia wyróżnianie w aktualnościach użytkowników, którzy są fanami, wpisów (statusów, zdjęć, filmów wideo, pytań, czy linków), które zostały umieszczone do trzech dni wstecz. Jeśli dany użytkownik polubi lub skomentuje daną treść, wpis będzie wyświetlany również jego znajomym. Istnieje także opcja targetowania postów ze względu na lokalizację i język. Co ważne, funkcja dostępna jest z poziomu panelu administracyjnego co bardzo ułatwia sprawę moderatorom. Tak jak w przypadku Facebook Ads, również w tym przypadku sami ustalamy budżet (który można modyfikować w trakcie trwania kampanii) jaki chcemy przeznaczyć na promowane wpisy, a płacimy tylko za liczbę wyświetleń. Promocję będzie można w każdej chwili wstrzymać i ponownie wznowić ją w odpowiednim momencie (nie przekraczając terminu 3 dni od daty publikacji posta).

Zanim jednak skorzystacie z możliwości umieszczania wpisów sponsorowanych, przeczytajcie nasze wskazówki, jak sprawić, by wasze wpisy trafiały do większej liczby użytkowników – Jak być bardziej widocznym na Facebooku.

Więcej o promowanych postach:

[youtube]1f7G4bVVqO0[/youtube]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *