Nowe formy marketingu w Social Media

Media społecznościowe to już od długiego czasu jedno z najbardziej cenionych narządzi wykorzystywanych w ramach marketingu internetowego. Za ich wykorzystaniem przemawia przede wszystkim to, że przy niewielkich nakładach możemy osiągnąć bardzo duży sukces marketingowy. Social Media Marketing cały czas ewoluuje. Pojawiają się coraz to nowsze formy komunikacji z użytkownikami serwisów społecznościowych, co przekłada się na bardziej efektywne zarządzanie relacjami z nimi.

Otwarcie należy przyznać, że umieszczane na profilach użytkowników reklamy w postaci banerów mają obecnie małą siłę oddziaływania. Dzisiaj liczą się pomysł, kreatywność i niekonwencjonalne sposoby aktywizowania użytkowników serwisów UGC.  Dużą siłę przekazu mają dedykowane i oryginalne pod względem treści i formy profile, dotyczące na przykład konkretnej marki. Warto także zaopatrzyć nasz profil w pomysłowe aplikacje z nią związane. Zwykle mają one dużą siłę oddziaływania. Ogromną rolę odgrywają również różnego rodzaju ankiety, konkursy, quizy. Tego typu elementy sprawiają, że użytkownicy robią to, co dla nas najistotniejsze, czyli wchodzą w interakcje.

Obecnie media społecznościowe oferują duży potencjał w zakresie ich wykorzystania w ramach marketingu szeptanego (Buzz Marketing) bądź wirusowego (Viral Marketing).

Raz zainicjowana przez nas akcja może następnie żyć swoim własnym życiem; bez naszego udziału kolejne umysły infekowane są memami przedstawiającymi pozytywne treści na temat konkretnej marki, firmy czy osoby. Możliwe jest to wszystko przede wszystkim dzięki technologii WEB2.0.

Coraz więcej osób odpowiedzialnych za działania w mediach społecznościowych dostrzega, jak dużą siłę przekazu mają materiały wideo. Według wielu specjalistów od marketingu internetowego to właśnie marketing wideo będzie ogrywał kluczową rolę w kontekście budowania trwałych relacji z użytkownikami serwisów społecznościowcyh. Gdy mowa o Social Media, warto także powiedzieć o inbound marketingu, który nazywany jest aktywnym bądź przychodzącym. W jego ramach prowadzi się takie działania, aby konkretne treści, materiały, informacje były łatwe do odnalezienia przez potencjalnych klientów. W odróżnieniu od tradycyjnego marketingu, tutaj marketerzy nie przychodzą do klientów, ale działają tam, gdzie jest duże prawdopodobieństwo ich pojawienia się.

 

Jedna odpowiedź do “Nowe formy marketingu w Social Media”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *