Nazewnictwo Fan Page’y

Coraz więcej firm decyduje się na podjęcie działań promocyjnych poprzez portal Facebook.

Ilość stron, które powstają codziennie zmusza marki do wybicia się z tłumu. Organizowane są konkursy, stawia się na wirusowość, wydaje się ogromne kwoty na reklamę CPC w systemie Facebook Ads. Często też zachęca się Fanów rozdawaniem tysięcy gadżetów. Każde wymienione działanie jest jednak związane z przeznaczeniem na ten cel znacznej sumy z budżetów. Pytanie więc brzmi – jak zostać zauważonym i pomóc swojemu Fan Page’owi bez ponoszenia większych kosztów?

Klucz do sukcesu często tkwi w nazwie!

  •  Czy nazwa strony musi być nazwą firmy?

Niekoniecznie. Warto jednak zaznaczyć, że wszystko zależy od tego, czy świadomość naszej marki jest na tyle duża, że nazwa firmy będzie wyszukiwana.

W przypadku marek, które wchodzą na rynek lepiej jest założyć Fan Page, który będzie związany z zainteresowaniami, upodobaniem – tzw. Fan Page’e „wspomagające”. „Chwytliwe” hasła zwracają uwagę użytkowników, a do tego są bardzo wirusowe. Przykładami stron tego typu są strony „Kocham..”, „Uwielbiam..” czy inne, które w ciekawy, humorystyczny sposób przyciągają Fanów. Przykładem może być nowy producent soków malinowych, który promując Fan Page „Kocham Maliny” przyciągnie odpowiednią grupę docelową.

Może być to jednak rozwiązanie krótkofalowe. Jeśli nazbieramy kilka-kilkanaście tysięcy fanów, a świadomość marki wzrośnie możemy mieć problem ze zmianą nazwy Fan Page’a. Oczywiście jest to możliwe, jednak nigdy nie mamy pewności, że zakończy się to sukcesem. Może warto więc dopisać do nazwy Fan Page’a „Kocham Maliny. Szczególnie w sokach X”?

  •  Czy Fan Page’e wspomagające są dobrym rozwiązaniem dla marek znanych?

Mimo że coraz częściej praktykuje się zakładanie Fan Page’y pod konkretną kampanię, nie jest to dobre rozwiązanie. Oczywiście – zapewne przyciągniemy ogromną liczbę Fanów, jednak w przyszłości taki Fan Page może stać się bezwartościowy.

Kampania się skończy, hasło nie będzie już tak mocno promowane, zmieni się strategia, a fani zapomną, że jeśli chcą poczytać o firmie X muszą wejść na Fan Page „Kocham..”.  Spróbują więc wpisać w wyszukiwarce nazwę marki, jednak niestety – nie znajdą żadnego Fan Page’a. Ich ostatnią nadzieją będzie więc zajrzenie na stronę www firmy i wyszukanie buttona „Facebook”. Czy jednak wykonają aż tak duży trud, aby znaleźć konkretny Fan Page? W wielu przypadkach zaniechają poszukiwań już po sprawdzeniu wyszukiwarki na Facebooku. W między czasie znajdą stronę marki konkurencyjnej, którą się zainteresują…

Jeśli promujemy markę znaną, a działania na Facebooku to element długotrwałej kampanii promującej nie tyle jedną akcję, ale ogólnie firmę – nazwa Fan Page’a powinna zawierać nazwę firmy.

  • Chcę przyciągnąć jak największą liczbą osób z grupy docelowej. Jaką nazwę wybrać?

Chwytliwą! Pomyśl o zainteresowaniach Twojej grupy docelowej. Co może ją przyciągnąć? Jeśli na przykład chcesz promować Fan Page firmy obuwniczej może warto wziąć pod uwagę nazwy w stylu „Od jutra oszczędzam. Jeszcze tylko jedna para butów…”.

Często warto również śledzić trendy w telewizji czy Internecie i wyłapywać hasła, slogany, cytaty, które w wirusowym tempie rozprzestrzeniają się w mediach.

  • Adres strony w nazwie Fan Page’a?

Zdecydowanie nie polecamy takiego rozwiązania. Tworzenie Fan Page’a o nazwie www.firmakogucik.pl zmniejszy szansę wyszukania naszej strony poprzez wyszukiwarkę na Facebooku. Zamiast więc wklejać nazwę oficjalnej strony wpiszmy samą nazwę firmy.

  • Jaka powinna być długość nazwy strony?

Starajmy się nie wymyślać zbyt długich nazw, które zajmą nawet 2 linijki. Tego typu strony często kojarzą się ze spamem i nie są postrzegane jako profesjonalne i zaufane. Może to więc w zdecydowanym stopniu zaważyć na kreowaniu wizerunku firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *