Marketing wideo na Facebooku

Obecnie w nowoczesnym biznesie marketing wideo uznawany jest za jedno z najlepszych dostępnych narzędzi promocji. Dzięki wykorzystaniu dźwięku i obrazu potrafi bardzo silnie oddziaływać na internautę. Reklama wideo, które oddziałuje jednocześnie na zmysł wzroku i słuchu, sprawia, że osoba jest nią bardziej zainteresowana niż w przypadku bardziej tradycyjnych form reklamy internetowej.


Na uwagę zasługuje także fakt, że marketing wideo nie jest jeszcze powszechnie wykorzystywany przez firmy i dzięki temu stanowi właśnie sposób na wyróżnienie się z naszym produktem czy konkretną marką. Jednocześnie coraz bardziej popularny w kontekście prowadzonych działań marketingowych staje się ogólnoświatowy portal społecznościowy Facebook.

Dlaczego by zatem nie wykorzystać marketingu wideo na Facebooku?

Zakładając na tym portalu fanpage’a własnej firmy, możemy komunikować się z naszymi klientami czy partnerami biznesowymi. Obecnie twórcy fanpage’ów prześcigają się w tym, żeby były one jak najbardziej interesujące, nowatorskie, żeby przyciągały jak największą ilość sympatyków. Okazuje się, że tym, co może przeciągać fanów do naszego profilu, może być właśnie umieszczanie na nim ciekawych materiałów wideo. Do niewątpliwych zalet serwisu Facebook należy to, że skupia on ogromną liczbę użytkowników (w Polsce to już ponad 6 mln.). Większość z nich jest bardzo przywiązana do tego serwisu, przeznaczając na wizyty w nim dużą część swojego wolnego czasu.

Dodatkowo Facebook jest niezwykle przyjazny swoim użytkownikom. Obsługuje różne formaty plików wideo o różnej długości. Filmy zamieszczone na Facebooku widoczne są również w wynikach wyszukiwarki Google. Istotną zaletą Facebooka jest to, że umieszczone przez nas materiały wideo mają zazwyczaj bardzo dużą transparentność. Umożliwia on także skomentowanie konkretnego materiału oraz wyrażenie pozytywnej opinii o nim.

W kontekście działań marketingowych ważne jest to, że mając ciekawe materiały wideo, bardzo łatwo można zdobyć fanów. Materiały audiowizualne niekoniecznie muszą stanowić bezpośrednią formę reklamy. Firma produkująca rolety okienny może na przykład zamieszczać filmik, na którym prezentowana jest instrukcja zamontowania rolety. Można dzielić się z fanami również fachowymi poradami, nowościami w danej branży, scenami z życia firmy, itp. Umieszczony ciekawy materiał wideo może sprawić, że nasza strona będzie „żywa”, stale aktywna. Ludzie z naturalną łatwością włączają się w dyskusję, gdy sprawa dotyczy interesującej ich kwestii. Doskonale widoczne jest to w ramach marketingu wirusowego i szeptanego, gdzie raz zainicjowane interakcje pomiędzy internautami żyją swoim własnym życiem i zwykle mają bardzo ożywiony charakter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *