Marketing mobilny [know-how]

Wraz z popularyzacją marketingu mobilnego wzrosła wartość wszelkich działań promocyjnych, kierowanych bezpośrednio do jednostkowego klienta. Coraz więcej osób użytkuje smartfony i tablety, ale dla wielu firm jest to wciąż  obszar daleki od zwiększania zasięgu marketingowego.  Wiele osób nie potrafi również dostrzec, w jakiej dokładnie sferze można wykorzystać mobilne możliwości. Właśnie dlatego prezentujemy kilka najważniejszych porad w tym względzie.

Cenne aplikacje

Stworzenie mobilnej aplikacji to dla większości osób nie tylko możliwość zwiększenia świadomości marki wśród potencjalnych konsumentów. Wiele osób z chęcią zapłaci za dostęp do niej, co może prowadzić do czystego zysku firmy. Najpopularniejsze są oczywiście gry, które są szczególnie wartościowe ze względu na powtarzalność użytkowania, a nie tylko procesu zakupowego. W trakcie ich wykorzystywania przez daną osobę możliwe jest pogłębianie zaawansowanej świadomości marki. Innym rodzajem aplikacji może być również generator newsów (pewnego rodzaju odpowiednik czytnika kanałów RSS).  Dostęp do najświeższych informacji w obecnym społeczeństwie to jeden z najważniejszych priorytetów. Właśnie dlatego warto w niego inwestować.

Telefony to nie tylko telefony

Urządzenia telefoniczne obecnie posiadają tyle funkcji, że ich nazwa zupełnie traci sens. Niewiele osób korzysta już z telefonu tylko i wyłącznie wykorzystując jego pierwotne funkcje. Większość czasu zajmuje używanie aplikacji, przeglądanie stron internetowych i wysyłanie e-maili. Do tego można dołączyć również pozyskiwanie wszelkich multimediów i odtwarzanie ich na urządzeniach telefonicznych – mogą to być zdjęcia czy filmy. Dla działów marketingu może to oznaczać tylko jedno – dowód ogromnego zapotrzebowania na aplikacje mobilne, które mogą stać się przestrzenią brandową. Markowa komunikacja, którą lubią użytkownicy posiada ogromny potencjał i może się stać głównym kanałem dotarcia do najważniejszych klientów.

Zmiany są tuż tuż

Wiele marek zyskuje na tym, że próbuje pozyskiwać klientów dzięki mobilnemu marketingowi. Ryzyko zignorowania platform multimedialnych i mobilnego rynku może przyczynić się do utraty dostępu do wielu członków grupy docelowej. Jeśli nie nauczymy się, jako marka, korzystać z możliwości mobilnych, możemy bardzo szybko udostępnić ogromny obszar działań naszej konkurencji. Marketing mobilny to taki obszar, który bezustannie się zmienia. Przyzwyczajenia odbiorcze bardzo często narzucają zmiany w komunikacji, dlatego raz zastosowana strategia nie będzie się sprawdzać w dłuższym czasie. Marka powinna zadbać o to, by rozwijać się z odbiorcami – właśnie poprzez modelowanie strategii.

Mobilność to nie tylko reklama

Oczywiście reklama na urządzeniach mobilnych to najprostszy i najpopularniejszy sposób dotarcia do grupy docelowej. Kliknięcia w tego typu formy mogą być jednak przypadkowe, a koszty zupełnie niepotrzebne. Skupianie się tylko na reklamie zupełnie zatraca najważniejszy wymiar urządzeń mobilnych. Prawdziwą wartością może być sama mobilna technologia, która umożliwia tworzenie ciekawej i angażującej treści.

Smartfony i komunikacja wizualna

Z pewnością najważniejszą treścią, która w ostatnim czasie dominuje zarówno w mediach społecznościowych, jak i na urządzeniach mobilnych są materiały wizualne (w głównej mierze zdjęcia). Dzielenie się zdjęciami, szczególnie dzięki serwisom społecznościowym, takim jak Facebook zyskało zupełnie nowy wymiar, który może wykorzystać  marka.  Stworzenie przestrzeni, w której użytkownicy będą utożsamiać markę z materiałami wizualnymi może więc mieć podwójną wartość. Ważne jest jedynie to, by przestrzeń ta była dostosowana do odbiorców – w przypadku mobilnych technologii, polegać to może na przykład na dostosowaniu strony internetowej do możliwości odbiorczych użytkowników smartfonów.

Tablety w natarciu

Tablety to urządzenia, które w ostatnim czasie podbiły rynek mobilny. Coraz więcej użytkowników Internetu z nich korzysta, co nie tylko prowokuje marki do odświeżenia swoich internetowych działań, ale i zmusza je do zbliżenia się do konkretnych klientów. Odbiór oferty za pośrednictwem tabletu (czy innego urządzenia mobilnego) to zupełnie inne doświadczenie. Umożliwia to wprowadzenie różnych funkcji które wcześniej nie były dostępne. Wszelkie działania mogą być teraz rozszerzone, co pozwala wykorzystać potencjał każdego klienta w sposób indywidualny.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *