7 porad marketingu branży wnętrzarskiej

Według raportu „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska” wartość rynku e-commerce w Polsce to 27 miliardy złotych, a 37% osób deklarowało, że robiło już zakupy w kategorii „meble i wystrój wnętrz”. Jak widać, rynek ten jest całkiem spory. Warto pamiętać również o tym, że działania prowadzone w Internecie mają mnóstwo zalet, których nie posiada reklama tradycyjna. A że święta są za pasem i wszyscy wkrótce ruszymy do sklepów w poszukiwaniu idealnych prezentów, przyjrzyjmy się dziś, jak się reklamować i jakie działania marketingowe możemy prowadzić dla branży wnętrzarskiej w Internecie:

  1. Zbadaj swoją grupę docelową

Informacja o tym, kim jest Twój klient, to podstawa. Możesz się tego dowiedzieć korzystając z takich narzędzi analitycznych jak Brand24, SentiOne, Google Trends, Google Market Finder, zbierając informacje z for internetowych czy nawet analizując konkurencję.

  1. Rozmawiaj z klientami

Wiesz, że Twoi klienci znajdują się również na portalach społecznościowych, takich jak np. Facebook czy Twitter. Możesz także z nimi rozmawiać „na żywo” na swojej stronie za pomocą czata. Jest to dobry sposób by odpowiedzieć na ich pytania i reagować na to, co piszą. Twoja marka też może skorzystać z takiego naturalnego dziś sposobu kontaktowania się klientami.

  1. Zaskocz klientów pomysłami

 Lubimy, kiedy coś nas zaskakuje. A jak możesz zaskoczyć swojego klienta? Sposobów jest wiele. Jednym z ciekawszych a zarazem skutecznych jest umożliwienie użytkownikom wpływania na nasze treści. Na stronie www.oknoplast.com.pl to klient decyduje o tym jak dalej potoczy się historia opowiedziana w interaktywnym filmie.

  1. Pokazuj zdjęcia

 Mówi się, że zdjęcie może wyrazić więcej niż 1000 słów. Zbliżenia detali produktów, aranżacje wnętrz, pomysły na dekoracje… Okazji do zaprezentowania produktów wyposażenia wnętrz jest mnóstwo, i takie portale jak Instagram czy Pinterest świetnie się nadają do dzielenia się zdjęciami.

  1. Prowadź bloga

Możesz wykorzystać bloga do dostarczenia wartościowych informacji i porad o swoich produktach, które zachęcą klientów do zakupu. Jeśli sprzedajesz np. zastawy stołowe, możesz przygotować artykuł na temat sposób dekorowania stołu na Święta. Pamiętaj o tym, że klienci często potrzebują różnych informacji by utwierdzić się w decyzji o zakupie.

  1. Skorzystaj z kampanii reklamowych

Tak jak w telewizji czy w radio, w Internecie też możesz zareklamować swój produkt, i możesz dokładniej niż w mediach tradycyjnych dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem.

  1. Testuj i analizuj

To jest właśnie ogromna zaleta działań marketingowych prowadzonych w Internecie, że wszystko możemy zmierzyć i poprawiać: ilu odwiedzających ma nasza strona miesięcznie? Z jakiego źródła weszli na naszą stronę? O jakich porach najlepiej publikować na Facebooku? Gdzie o nas mówią? Narzędzi jest wiele, a najpopularniejsze to narzędzie Google Analytics.

 

Reasumując, nie trzeba od razu rzucać się na głęboką wodę z działaniami marketingowymi. Można spróbować od 1, 2 rzeczy, i potem włączać kolejne. Tu pytanie nie jest czy powinnyśmy działać, tylko jak, i kiedy. A jeśli masz pytania, napisz do nas na brief@oxmedia.pl, chętnie podpowiemy, od czego możesz zacząć.

Redakcja OX Press
Up Next

Powiązane Posty


Notice: Korzystanie z get_currentuserinfo uznawane jest za przestarzałe od wersji 4.5.0! Zamiast tego użyj wp_get_current_user(). in /home/oxpress/domains/oxpress.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 3830

One comment


    Notice: Korzystanie z get_currentuserinfo uznawane jest za przestarzałe od wersji 4.5.0! Zamiast tego użyj wp_get_current_user(). in /home/oxpress/domains/oxpress.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 3830