Madden NFL Bracket – case study

Nie ochłonęliśmy jeszcze po wspaniałej nocy pełnej emocjonujących zagrań reklam podczas 46. Super Bowl, dlatego postanowiliśmy przedstawić Wam ciekawą (i nieskomplikowaną) kampanię związaną z tematem futbolu amerykańskiego.

EA Sport, światowy lider w produkcji sportowych gier komputerowych, jak co roku wydaje jedną ze swoich sztandarowych pozycji – Madden NFL. I co roku, fani amerykańskiej ligi emocjonują się, który z zawodników tym razem znajdzie się na okładce kultowej gry.

Łącząc te fakty, realizująca kampanię promocyjną produktu, kanadyjska agencja Idea Rebel, postanowiła wykorzystać fakt, iż tym razem to sami kibice wybierać będą gwiazdę ligi, która uświetni pudełko z grą (akcja odbywała się na stronie internetowej ESPN). Nie było to jednak standardowe głosowanie w formie ankiety. W celu podkręcenia emocji i zaangażowania większej liczby fanów postanowiono stworzyć drabinkę, w której znalazło się 32 najlepszych graczy (po jednym z każdego zespołu ligi). Rywalizacja toczyła się na zasadzie, przegrywający odpada.

Aby urozmaicić zabawę, stworzono specjalną aplikację na Facebooku, w której fani strony EA SPORTS Madden NFL mogli typować, który z zawodników przejdzie dalej. Wyłaniano dzięki temu spośród fanów zwycięzców nagród tygodniowych i jednego głównego laureata.

Celem kampanii było pozyskanie nowych, zaangażowanie oraz zatrzymanie obecnych fanów, a także zachęcenie ich do pobrania demo gry, a w końcu zakupu Madden NFL. Aplikacja pozwalała użytkownikom na działania wirusowe (publikowanie na Tablicy, zapraszanie znajomych i chwalenie się swoimi wynikami). W ciągu zaledwie 7 dni kampanii w grze wzięło udział ponad 50 tysięcy uczestników i pozyskano 200 tysięcy nowych fanów! Dodajmy tylko, że w finałowym głosowaniu Peyton Hillis z Cleveland Browns pokonał Michaela Vick’a z Philadelphia Eagles procentowym stosunkiem głosów 66 do 34.

Akcja przyniosła tak dobre efekty, że kibice wybiorą gwiazdę na okładkę również w tym roku. Start już za kilkanaście dni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *