Branża fashion kocha mobile!

Efektywne i prawidłowe inwestowanie w marketing mobilny może być motorem do pozytywnych zmian sprzedażowych oraz sukcesu nie tylko w branży modowej. To już wiemy. Marki walczą o to, by stawać się coraz bardziej mobilnymi. Teamy sprzedażowe wielu marek powinny uświadomić sobie, że skrzętnie przygotowane materiały oraz katalogi produktowe nie nadążą za dzisiejszym rynkiem, a klient, któremu coraz trudniej jest wygospodarować czas, chętniej skorzysta z oferty firmy, wychodzącej na wprost jego oczekiwaniom.

Jakich rad moglibyśmy udzielić marketerom firm modowych skupiających się na marketingu mobilnym? Oto niektóre z nich:

Zaprzyjaźnijcie się z młodym odbiorcą

Zdecydowana większość użytkowników smartfonów i tabletów to ludzie młodzi, do 29 roku życia*. Aż 58% z nich udziela rekomendacji produktów na łamach mediów społecznościowych swoim znajomym.
To właśnie ten trend wykorzystali twórcy aplikacji Snapette. Miliony użytkowników na całym świecie korzystają z niej w celu szybszego odnalezienia butów i torebek polecanych przez znajomych oraz takich akcesoriów które aktualnie królują w stolicach mody takich jak Paryż, Tokio czy Nowy Jork. Dodatkowo dzięki funkcji geolokalizacji każdy z użytkowników może w łatwy i przyjemny sposób dowiedzieć się jakie akcesoria może kupić w danej chwili w pobliskich sklepach, butikach czy galeriach handlowych. Aplikacja umożliwia również tworzenie zdjęć torebek i butów przez samych użytkowników, a następnie dzielenie się nimi w celu uzyskania rekomendacji znajomych bądź udzielenia im wskazówek zakupowych. Tym samym Snapette stało się jeszcze bliższe swoim użytkownikom, stając się swego rodzaju modowym Instagramem.

1

Inne z modowych aplikacji, którym udało się ruszyć masową wyobraźnią i odnieść olbrzymi sukces to Stylish Girl oraz dedykowana mężczyznom Cool Guy (dostępne dla użytkowników iPhonów oraz telefonów z systemem Android). Mechanizm obu z nich pozwala konsumentom na przeglądanie obecnych kolekcji swoich ulubionych sklepów, porównywanie ze sobą ubrań różnych marek np. pod względem ceny, a także tworzenie w przyjemny sposób zestawów, które chcielibyśmy zobaczyć na sobie. Co więcej, dzięki aplikacji użytkownicy mogą tworzyć swoją wirtualną szafę, do której następnie dodają zdjęcia zarówno swoich własnych ubrań, jak i tych dostępnych w sklepach, by następnie zestawiać je ze sobą i na tej podstawie podejmować decyzje zakupowe.

2 (1)

Kieruj swój przekaz do mas

PortalStyle.com zdecydował się na przygotowanie wersji mobilnej magazynu już w 2008 roku. Od tego czasu świadomość branży modowej bardzo się zmieniła. Coraz więcej ludzi postrzega ją jako ważny element naszego życia, ale również biznesu. Moda to już nie tylko wybryk i słabość jednostek, ale część kultury każdego z nas. Pomimo kryzysu, branża modowa ma się dobrze. Młodzi ludzie udowadniają, że świadome wybory w tej materii, znajomość trendów i rynku pomagają w życiu, pozwalają wyrażać samych siebie.
Condé Nast Publications, wydawca takich magazynów jak Vogue, W Magazine czy Glamour wypuszczając aplikację mobilną Style.com zdawał sobie sprawę z szybkości zmian zachodzących w świecie mody, mnogości wydarzeń z nią związanych, a także z tego, że grono osób żywo zainteresowanych modą i poszukujących informacji na ten temat stale rośnie. Style.com to miejsce, w którym każdy fashionista i fashionistka znajdzie bieżące informacje przygotowane przez redaktorów modowych, jak i najświeższe sesje zdjęciowe wielkich projektantów, materiały z blogów modowych, a nawet zdjęcia i filmy z pokazów mody. Odpowiedź na pytanie jaka jest przewaga mobilnej wersji nad drukowaną wydaje się oczywista- użytkownicy mobilni na bieżąco mają dostęp do najświeższych informacji z świata mody, który nie zwolni tempa w oczekiwaniu na wydruk kolejnego numeru magazynu.

3

Dobrze znane są nam aplikacje ograniczające się do promowania magazynów modowych czy też marki jako takiej. W 2010 roku grupa Louis Vuitton stworzyła stronę, a także jej mobilny odpowiednik, łączące funkcję informacyjną pełnioną przez magazyny z branded content.

4

Na bycie bliżej każdego klienta, zwłaszcza tego mobilnego, już w 2010 zdecydował się być popularny na całym świecie serwis eBay. Firma wprowadzając na rynek aplikację eBay Fashion, wyszła na przeciw potrzebom klienta, który coraz częściej dokonuje modowych wyborów pod wpływem chwili. Korzystając z aplikacji użytkownicy nie tylko mogą przeszukiwać serwis pod kątem ulubionych marek, projektantów czy stylów, lecz również odnajdywać ciekawe ubrania, buty czy dodatki inspirowane wykonanym przez nich zdjęciem przesłanym do aplikacji
.

56

Pozwól swoim klientom dokonywać zakupów przez telefon

M-commerce wydaje się być naturalną drogą rozwoju sprzedaży w sieci. Zakupy przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych zostały jednak zahamowane poprzez menedżerów, którzy nie spodziewali się tak szybkiego wzrostu zainteresowania marketingiem mobilnym i tworząc serwisy dla swoich marek nie przewidzieli, że dostosowanie ich do przenośnych urządzeń będzie konieczne. Według badań przeprowadzonych w kwietniu br. przez portal marketingcharts.com aż 34% respondentów posiadających smartfony kupowało i płaciło za produkty przy pomocy swoichurządzeń mobilnych.

7

Na polskim rynku marek fashion nie brakuje pozytywnych przykładów firm, które rozumieją potrzeby konsumentów i dostosowują swoje serwisy do różnego rodzaju urządzeń przenośnych. Jedną z takich marek jest Reseved, która z swoją ofertą wyszła nie tylko do posiadaczy smartfonów

, ale i tabletów i innych urządzeń.

8

Geolokalizacja

Poza ukazywaniem użytkownikom pięknych ubrań, butów czy dodatków, aplikacje mobilne posiadają moc podpowiadania miłośnikom mody, jakie modne adresy znajdują się w ich pobliżu. Geolokalizacja to z pewnością jedna z funkcjonalności, które czynią marketing mobilny tak wyjątkowym.
Jedną z popularnych aplikacji modowych bazujących na geolokalizacji jest Style Traveler. Dzięki mapom, przewodnikom oraz mnóstwu stylowym poradom użytkownicy nawet będąc w zupełnie obcym mieście odnajdą adresy, pod które warto się udać na zakupy. Możliwość utrzymywania kontaktu z innymi użytkownikami oraz recenzentami, sprawia, że aplikacja niesie ze sobą jeszcze aspekt: społecznościowy, co czyni ją tak popularną.

Dopóki marki modowe nie zaakceptują faktu, że zakupy nie są już kwestią potrzeby, a emocji i wrażeń, dopóty nie będą rozwijać się zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. Konsumentów, którzy na chwilę obecną pozostają online 24 godziny na dobę właśnie dzięki przenośnym urządzeniom. Dzięki stałej możliwości kontaktu ze znajomymi oraz przyjaciółmi przez portale społecznościowe nasze wybory konsumenckie często dyktowane są tym, czym w sieci podzielą się znajomi czy blogerzy. Rekomendacje, oceny i recenzje działają jak wabik na klientów.

* http://www.marketingcharts.com/wp/wp-content/uploads/2012/12/Performics-Device-Dependence-by-Age-Dec2012.png

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *