Augmented Reality (AR) Marketing

Augmented Reality jest coraz częściej wykorzystywane w działaniach marketingowych. Angażuje odbiorców i pomaga sprzedaż konkretny produkt. Zdecydowanym atutem AR jest to, że może być stosowane w kampaniach różnych branż. Wszystko zależy od kreatywności marketerów. Idea strategii Augmented Reality opiera się na wpłynięciu na wyobraźnię potencjalnego klienta, który dzięki temu może „przetestować” produkt przed decyzją o jego zakupie.

Rzeczywistość rozszerzona to nic innego jak połączenie obrazu realnego z cyfrowym. Do komunikacji i wizualizacji w tej technologii wykorzystywane są często kamerki internetowe. Wiele firm stosuje również specjalne aplikacje, które umieszcza na dedykowanej stronie www, czy też wykorzystując swój profil w portalu Facebook. Potencjał Augmented Reality jest tak wielki, że być może w niedługim czasie stanie się narzędziem potężniejszym od Social Media, które zdecydowanie stoją w tym momencie na czołowej pozycji w kwestii angażowania odbiorców. AR cieszy się dużą popularnością za granicą, jednak w Polsce jego potencjał nie jest do końca wykorzystany. Dodatkowo, dzięki swojej innowacyjności i elementowi rozrywki wirusowo rozprzestrzenia się w sieci, dzięki czemu trafia do dużej ilości naszych potencjalnych odbiorców. Odpowiednie i umiejętne wykorzystanie AR  może zadecydować o pomyślnym przebiegu naszej kampanii, a tym samym wpłynąć na jej efekty i realizację założonych przez nas celów marketingowo-biznesowych.

Przykładem kampanii wykorzystującej technologię Augmented Reality jest marka Ray Ban. Dzięki specjalnej aplikacji nazwanej Virtual Mirror, umieszczonej na oficjalnej stronie www, możemy bez wychodzenia z domu, używając tylko i wyłącznie kamery internetowej – przymierzyć dowolny model okularów z kolekcji. Biorąc pod uwagę fakt, że mało kto decyduje się na zakup okularów przez Internet – kampania wydaje się być idealna.

Ray Ban Augmented Reality

Na podobny pomysł wpadła marka Tissot, która udostępniła specjalną aplikację, dzięki której można przymierzyć zegarki tej firmy. Wystarczy wydrukować specjalnie przygotowany zegarek (marker), a później przyłożyć go do swojej kamery, aby zobaczyć jak dany model prezentuje się na naszym nadgarstku.

Tissot Augmented Reality

Tissot Augmented Reality

Inną, ciekawą aplikację umieściła na swojej stronie firma kurierska USPS. Pozwala ona na wirtualne dopasowanie rodzaju opakowania do wielkości naszej przesyłki. Specjalny, wydrukowany marker (w tym przypadku znaczek Priority Mail) rozpoznawany jest przez aplikację, które w jego miejscu wyświetla wybrany przez nas rodzaj opakowania (w rzeczywistym rozmiarze!).

USBS Augmented Reality

Ciekawą koncepcję, która zdecydowanie może wpłynąć na korzyści sprzedażowe wysunęła firma Lego. Postanowiła ona zainwestować w specjalnie zaprojektowane „Virtual Box”, które rozmieściła w wybranych sklepach na terenie całej Europy. Przykładając do nich wybrane pudełko klocków na ekranie pojawia się wizualizacja modelu danych klocków już po ich złożeniu.

LEGO Augmented Reality

Na równie ciekawy pomysł wpadła marka Algida tworząc kampanię „Share Happy”. Wykorzystała do niej maszynę z wbudowaną kamerką i dystrybutorem darmowych lodów. Aby otrzymać zimny podarunek wystarczy podejść do maszyny i.. uśmiechnąć się. Ona zaś zarejestruj uśmiech i wyda darmowego loda. Akcja rozpoczęła się w maju 2010r. i potrwa 18 miesięcy.

Algida Augmented Reality

Algida Augmented Reality

Polskie marki również zaczęły doceniać potencjał AR. Wykorzystała go między innymi firma Agata Meble, która to udostępniła na swojej stronie internetowej narzędzie, które pozwala na dopasowanie konkretnych modeli mebli we własnym mieszkaniu.Po wydrukowaniu markera rozpoznawalnego przez specjalnie zaprojektowaną aplikację możemy dokładnie zobaczyć czy na przykład sofa, która wpadła nam w oko będzie pasować do dotychczasowego wystroju naszego mieszkania.

Augmented Reality pozwala nie tylko wejść w prawdziwą, aktywną relację z produktem czy marką, ale pozwala na zapoznanie się z oferowanym towarem czy usługą. Może być wykorzystywany w każdej branży, czego przykładem jest wykorzystanie przez firmy kosmetyczne, samochodowe, spożywcze, odzieżowe czy budowlane. Opierając się na elemencie rozrywki angażuje odbiorcę i wzbudza pozytywne wrażenia. Dzięki temu pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *